טיפול ביבליותרפויטי הוא טיפול שמייצר רוחק אסטטי שמאפשר למטופל להתמודד עם הקושי ביחס לדמות ספרותית ולאו דווקא אל עצמו. לעומת זאת טיפול קוגניטיבי התנהגותי עוסק בתכנים ישירים וגלויים מתוך עולמו של המטופל.
בטיפול קוגניטיבי התנהגותי מנסים לאתר הטיות חשיבה, מחשבות מזיקות ולאתגר אותן.
השילוב של השיטות מאפשר למטופלים שקשה להם להתמודד עם תכנים קשים מתוך עולמם או במקרה של ילדים שקשה להם לזהות ולשיים תכנים מורכבים.
לדוגמא ילדה שמתמודדת עם קשיים חברתיים עד כדי דחיה חברתית. דפוס ההתנהגות שלה מאופיין בחוסר התחשבות בילדים שהרצון ואף הדרישה להיות תמיד במרכז גורמת לה לתגובות של בכי ותוקפנות כאשר לא ממלאים את רצונה.
עד שהגיעה לטיפול המורות הסבירו לה את הקשר בין התנהגותה לבין הדחיה החברתית אך היא התקשתה להבין.
במשחק בארגז חול בחדר הטיפול היא בחרה בבושקה גדולה שאותה הציבה על טירה גבוהה, וספרה ספור על חברות שבאות לשחק עם הנסיכה כאשר אותן מיקמה מחוץ לארגז ובחרה אותן כדמויות קטנות מימדים באופן בולט.
במהלך הסיפור שיקפתי לילדה את תחושת הקושי של החברות להביט למעלה ("יכול לכאוב להם הצוואר והן צריכות לצעוק כדי שהנסיכה תשמע אותן") בדמות המיוצגת על ידי הבבושקה. הילדה שאלה אז מה נעשה? ותוך כדי מצאה פתרון, היא הורידה את הבבושקה הגדולה מהטירה ואמרה: "היא עדין גדולה…היא צריכה להקטין את עצמה" ובהדרגה ניסתה בבושקות יותר קטנות ומותאמות לגודל של החברות וכך בהמשך הסיפור נוצר שיח בין הדמות לבין החברות מתוך עמדה שויונית יותר.
הסיפור יצר מרחב ביבליותרפויטי שבמסגרתו התאפשר לאתגר את עיוותי החשיבה "חייבים לעשות כרצוני תמיד" באופן עקיף.